.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
110 زنداني غيرعمد در گيلان آزاد شدند

استاندار گيلان گفت: آزادي 110 زنداني غيرعمد با كمك خيران نشان مي‌دهد كه انسان‌ها مي‌توانند بزرگ باشند و هنوز هم پهلواناني هستند كه براي همنوع خود تلاش كنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، استاندار گيلان در مراسم آزادي 110 زنداني غيرعمد زندان‌هاي گيلان از قهرمانان تيم ملي ايران، ورزشكاران و افرادي كه در اين امر خيرخواهان سهيم بودند، قدرداني و روز برگزاري اين مسابقه را پاك‌ترين روز ورزشي ايران توصيف كرد.
روح‌الله قهرماني چابك اظهار داشت: دل‌ها همه متوجه يك امر و صداقت و اخلاص در اين روز بزرگ، بارور شد تا 110 خانواده شادماني خود را باز يابند.
مديرعامل سابق باشگاه پيروزي تهران و باني اصلي اين مسابقه بزرگ نيز در اين مراسم گفت: مسابقه فوتبال خيرخواهانه گيلان نخستين تجربه حقيقي با هم بودن پس از سال‌هاي دفاع مقدس بود.
حبيب كاشاني با يادآوري همدلي‌ها و همبستگي‌هاي دوران پيروزي انقلاب و دفاع مقدس خاطرنشان كرد: مهم تداوم حركت‌هاي خيرخواهانه و ترويج تفكر و فرهنگ همدلي در كشور است.
وي با اشاره به انتقادها و هجمه‌هايي كه به برگزاركنندگان اين مسابقه مي‌شد، تصريح كرد: با وجود تمام حرف و حديث‌ها به خدا توكل كرديم و اگر اين اعتقاد نبود وجوه جمع‌آوري شده در اين مسابقه آنقدر بركت پيدا نمي‌كرد كه هم بتواند مهرداد زهري بازيكن سابق فوتبال ايران را آزاد كند و هم 110 زنداني نيازمند ديگر را به آغوش خانواده بازگرداند.
كاشاني با ذكر روايتي از ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: اگر از روي اخلاص كاري انجام دهيد، خداوند توفيق را نصيبتان مي‌كند.
عضو شوراي شهر تهران در ادامه خطاب به زندانيان حاضر در مراسم گفت: تا ديروز زنداني بوديد، اما امروز كه آزاد هستيد بايد صادقانه براي آزادي ديگر دوستان خود و كمك به همنوعانتان تلاش كنيد.
به گفته وي روز برگزاري مسابقه فوتبال دوستانه گيلان بايد در تاريخ استان ثبت شود، زيرا با هم بودن را به مردم آموزش مي‌دهد.
مديرعامل ستاد ديه گيلان نيز گفت: در سال جاري 384 زنداني غير عمد گيلان با تلاش مردم و همت دولت آزاد شده‌اند.
حميد كامران‌زاده افزود: امسال با همياري و همكاري مردم و مسئولان خير استان بيش از 4 ميليارد و 100 ميليون ريال وام قرض‌الحسنه به زندانيان جرايم مالي استان پرداخت شده است.
به گفته وي بيش از 5 ميليارد و 700 ميليون ريال كمك مردمي بلاعوض به زندانيان نيازمند در سال جاري، زمينه آزادي بسياري از آنان را فراهم كرده است.
كامران‌زاده برگزاري مسابقه دوستانه فوتبال براي آزادي مهرداد زهرابي بازيكن سابق تيم ملي را تازه‌ترين تلاش ستاد ديه استان براي رهايي زندانيان نيازمند عنوان كرد و اظهار داشت: در اين بازي 280 ميليون تومان كمك جمع‌آوري شد كه 120 ميليون تومان آن از طرف دفتر رئيس جمهور، 60 ميليون تومان توسط كميته امداد امام خميني(ره) و بقيه با همت مردم گيلان تامين شد.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر 305 زنداني نيازمند ديگر در زندان‌هاي گيلان در انتظار كمك‌هاي مردم هستند تا بتوانند به آغوش خانواده خود بازگردند.
مديرعامل ستاد ديه گيلان از تلاش‌هاي استاندار و اعضاي تيم ملي و ورزشكاران ايراني براي رهايي مهرداد زهري و 110 زنداني نيازمند ديگر قدرداني كرد و افزود: ائمه جمعه، قضات دادگستري، رسانه‌ها، نمايندگان مجلس و مردم همياران هميشگي ستاد ديه در گيلان بوده‌اند و با همياري و همبستگي براي آزادي زندانيان نيازمند كوشيده‌اند.
كامران‌زاده از دادگستري گيلان خواست همكاري خود را براي آزادي زندانيان با ستاد ديه تداوم بخشد.
وي اظهار داشت: از مردم گيلان مي‌خواهيم با بهره‌گيري از روحيه معنوي و خيرخواهانه خود و براي رضاي خدا همزمان با روزهاي آخر سال 87 كه تحت عنوان هفته احسان و نيكوكاري نامگذاري شده است به ياري زندانيان نيازمند باقي مانده در زندان‌ها بشتابند.
به گفته كامران‌زاده تمام اين زندانيان ناخواسته اسير بند شده‌اند و بازگشت آنها به خانواده و جامعه اثرات مثبتي در زندگي آنان دارد.
هزينه آزادي اين تعداد زنداني از محل درآمدهاي مسابقه فوتبال تيم ملي 1998 ايران و پيشكشوتان گيلان كه در ششم دي ماه امسال برگزار شد و كمك‌هاي رئيس جمهور تامين شده است.
در اين مراسم فرزند يكي از زندانيان قطعه‌اي ادبي خطاب به پدر خود و در وصف آزادي‌اش قرائت كرد و در پايان 14 زنداني به طور نمادين با دريافت شاخه گل از حاضران آزادي خود و دوستانشان را جشن گرفتند.
حميد استيلي و هادي طباطبايي از جمله ميهمانان ويژه اين مراسم بودند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.156 seconds.